خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/26 - 16:31
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
برزگر:

آمریکا برای اثبات حسن نیت خود پول‌های بلوکه شده ایران را در بحران کرونا آزاد کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر آمادگی کمک به ایران در بحران کرونا را با هدف تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی دنیا خواند وگفت: آمریکایی ها برای اثبات حسن نیت خود پول های بلوکه شده ایران را آزاد کنند.

شهروز برزگر کلشانی در گفت‌ وگو با خبرگزاری خانه ملت، ادعای اخیر وزرات خزانه داری آمریکا مبنی بر معافیت کمک های بشردوستانه به ایران از تحریم ها را دروغی بزرگ خواند و افزود: آمریکا در حالی با طرح چنین ادعاهایی  به صورت آشکار افکار عمومی را به سخره گرفته که طی روزهای اخیر تحریم های جدیدی ضد ایران اعمال کرده است.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر ویروس کرونا به عنوان بیماری همه‌گیر بشریت را تهدید می کند، ادامه داد: در چنین شرایطی مقامات آمریکا برخلاف ادعاهای دروغین خود مبنی بر معافیت ارسال کالاهای پزشکی به ایران شخصیت ها و شرکت های جدیدی را در لیست تحریم های خود قرار دادند به طوریکه امکان ارسال هیچ کمکی به ایران وجود ندارد.



وی با تاکید بر اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا ضد ایران بر کسی پوشیده نیست، افزود: واقعیت آن است که امروز آمریکا تمامی کشورها را برای ارتباط با ایران در فشار حداکثری قرار داده به طوریکه به صراحت اعلام می کند هر گونه ارتباطی با ایران، آنها  را از حمایت و ارتباط با آمریکا محروم خواهد کرد، در چنین شرایطی است که بسیاری از کشورها با درنظر گرفتن منافع خود از ارتباط با ایران صرف نظر می کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم دلیل طرح چندین باره ادعاهای آمریکایی ها در معافیت کالاهای پزشکی از تحریم‌ها را تلاش مقامات این کشور برای تبرئه خود به ویژه در شرایط بحران کرونا عنوان کرد وگفت: اما مقامات آمریکا باید بدانند که امروز افکار عمومی جهان به سیاست های ظالمانه آمریکا به خوبی آگاهی پیدا کرده و به طور قطع ظلم مقامات این کشور به ملت ایران را فراموش نخواهد کرد.



برزگر ادامه داد: اینکه آمریکایی مدام اعلام می کنند ما مخالف ارسال کالاهای پزشکی به ایران نبوده و حتی قصد کمک به ایران داریم تنها برای ارائه پاسخی به افکار عمومی جهان است. آنها با جوسازی به دنبال این هستند تا انگشت اتهام را از سمت خود به جهت ایران منحرف کنند که البته موفقیتی حاصل نمی کنند.



این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ایران نیازی به کمک آمریکا ندارد، تصریح کرد: آمریکا برای اثبات حسن نیت خود به جای تبلیغاتی همچون آمادگی ارسال کمک به ایران، پول های بلوکه شده ایران را در سایر کشورها آزاد کند تا ما بتوانیم بهترین خدمات را نه تنها به شهروندان ایرانی بلکه به جامعه بشری ارائه کنیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره فعالیت کانال مالی اروپا در ارسال کمک های مالی و کالاهای پزشکی به ایران افزود: این کانال در حالی راه اندازی شده که تروئیکای اروپایی یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان در مواقعی برای ارسال کمک های مالی یا کالاهای پزشکی به ایران با مشکلاتی مواجه هستند که همه آنها ناشی از فشارها و تهدیدهای آمریکا است.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزارت خزانه داری آمریکا طی روزهای اخیر در بیانیه‌ای در ادامه ادعاهای اخیر خود اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی همچنان از طریق برنامه‌های تحریم خود به معافیت‌هایش ادامه می‌دهد و این معافیت‌ها شامل سوریه، ایران، ونزوئلا و کره شمالی می‌شوند تا بدین واسطه تحریم‌های اعمال شده آمریکا مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشورها نشود./



پایان پیام

  • کد خبر : 296776
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار